Monolit-IT - Baza wiedzy

Baza wiedzy

Case Study wdrożenia SignaturiX w Klinice Zdrowia i Urody Beauty Skin.

28.10.2020

Za nami kolejne wdrożenie odręcznego podpisu elektronicznego SignaturiX. Czym się ono różniło od poprzednich? Jakie wyzwania stały przed naszym zespołem? Jakie problemy zostały dzięki wdrożeniu rozwiązane? Czy SignaturiX sprawdza się w branży beauty?

Za nami kolejne wdrożenie systemu odręcznego podpisu elektronicznego SignaturiX. Było to wdrożenie, na swój sposób wyjątkowe. Po pierwsze rozmowy na temat wdrożenia rozpoczęliśmy w trakcie marcowo – majowego lockdown. W tym czasie wszystkie salony SPA czy gabinety beauty były zamknięte. Branża zastanawiała się jak przetrwać ten trudny okres i mało kto myślał o jakichkolwiek inwestycjach, dlatego jeszcze raz dziękujemy Beauty Skin za zaufanie wdrożenie SignaturiX w sektorze MŚP w oparciu o chmurę. Dotychczasowe wdrożenia miały miejsce w dużych organizacjach w branżach takich jak logistyka czy finanse.

Krok 1 Stan początkowy

Klinika Zdrowia i Urody Beauty Skin posiada 3 lokalizacje. Dwie w Warszawie, jedną w Radomiu. Klinika świadczy usługi zakresu medycyny estetycznej i chirurgii. Każda z klientek przed zabiegiem wypełniała papierowe karty informacyjne (przebyte choroby, uczulenia i alergie itd.). Klinika również wypełniała karty zabiegów klientek (zabiegi, daty, osoba wykonująca zabieg itd.). Karty klientek i zabiegów przypisanych do klientki przechowywane były w miejscu w którym je wypełniła, w formie papierowej. Klinika nie posiada kadry oraz odpowiedniej infrastruktury IT umożliwiającej lokalne utrzymanie systemu. Tak działa zdecydowana większość salonów beauty w Polsce.

Krok 2 Czy można działać inaczej? Lepiej?

A co, jeśli klientka zapisała się na pierwszy zabieg w Klinice na Powiślu, ale drugi chce zrealizować w Klinice Żoliborz lub podczas wyjazdu służbowego chce skorzystać z relaksującego masażu w Klinice Radom? Co z jej kartą zabiegów? Nie powinna też jej wypełniać w każdej klinice osobno – to jest wyjątkowo irytujące i czasochłonne. A może salon, w którym wypisywała pierwszą kartę zabiegów powinien je w ślad za klientami wysyłać? Tylko ani to bezpieczne ani wygodne, nie wspominając o aspektach logistycznych. Pytanie jak podejść do tematu. Co zrobić z kartami informacyjnymi klientek, jak rozwiązać problem kart zabiegów – tak aby wszystkie niezbędne informacje zawsze, bez względu na miejsce realizacji usługi były aktualne?

Krok 3 SignaturiX – rozwiązaniem

Rezygnacja z papieru, przyspieszenie procesu, umieszczenie systemu w chmurze zachowując wysokie bezpieczeństwo danych. To hasła klucze naszego ostatniego wdrożenia. Procesy związane z obsługą klientek: wypełnianie kart informacyjnych oraz kart zabiegów są przeniesione do chmury. Każdy z salonów ma do tych danych dostęp w razie umówienia się klientki na wizytę. Jest również możliwość zastrzeżenia danych klientki do której dostęp ma tylko 1 salon. Klientka wypełnia kartę informacyjną na tablecie Samsung a nie jak dotychczas długopisem na kartce. Następnie podpisuje wypełniony dokument za pośrednictwem naszej technologii a system generuje plik PDF zgodny z wymaganiami eIDAS oraz standardami ISO 32000-1:2008 i 19794-7 w formacie PAdES B-T. Dokument zapisywany jest w chmurze. Zrealizowane zabiegi także potwierdzane są odręcznym podpisem elektronicznym.

Krok 4 Licencje

W przypadku wdrożenia SignaturiX w Beauty Skin najkorzystniejszy dla klienta okazał się model licencjonowania oparty o liczbę podpisów (składanych przez klientki i pracowników). Rozliczenie następuje za „wykorzystaną ilość podpisów” za pośrednictwem naszego rozwiązania. To idealne rozwiązanie właśnie dla MŚP.

Krok 5 Korzyści o których mówi klient po wdrożeniu.

"Wdrożenie SignaturiX to same korzyści: zdecydowanie szybsza rejestracja i obsługa klientek, szybka i bezproblemowa dostępność karty zabiegów, potwierdzenie odbytych zabiegów odręcznymi elektronicznymi podpisami klientek, oszczędności związane z zakupem papieru, tonerów, przechowywaniu kart pacjentek. Bardzo miłym zaskoczeniem była dla mnie reakcja naszych klientek. Są zachwycone nowoczesnością rozwiania. A ich zadowolenie – to nasz priorytet”. Tak po zakończeniu wdrożenia relacjonuje je Pan Gabriel Brzozowski – właściciel Kliniki Zdrowia i Urody Beauty Skin.

Wnioski

Wbrew obiegowej opinii, wdrożenia IT to nie niekończące się projekty trwająca latami. Udane wdrożenie SignaturiX przy pełnej współpracy i dobrze zdefiniowanych założeniach i danych wyjściowych można zrealizować w mniej niż miesiąc. W przypadku opisywanego wdrożenia warto zwrócić uwagę na brak możność kontaktu osobistego i pełnej pracy zdalnej nad projektem. Zarówno ze strony zespołu Monolit IT jak i pracowników Kliniki Zdrowia i Urody Beauty Skin. Za tą wspólną pracę z tego miejsca jeszcze raz bardzo dziękuję.

Foto: Klinika Zdrowia i Urody Beauty Skin

Zainteresował Cię ten wpis?
Chcesz dowiedzieć się więcej?

Tomasz Ostaszewski

Tomasz Ostaszewski

Członek Zarządu Monolit IT. Menager z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zaawansowanymi projektami IT oraz projektowania infrastruktury sieci LAN / WAN oraz systemów bezpieczeństwa. Odpowiedzialny za dział produkcji programowania i B&R.

biuro(at)monolit-it.pl

Zobacz wszystkie artykuły danego autora »